PRACUJ JAKO OPIEKUNKA OSÓB STARSZYCH W NIEMCZECH

Ul. Zamknięta 10/ lok. 2.6
30-554 Kraków

Zapraszamy do biura
8.00-16.00

Aktywny senior

sie 10, 2021 | Zajęcia dla Seniora

Aktywny senior

W opiece nad seniorem istotna jest nie tylko pomoc w codziennych czynnościach, ale także zaplanowanie mu czasu wolnego. Właściwe dopasowanie zajęć może poprawić sprawność fizyczną oraz intelektualną osoby starszej. Ruch jest bardzo ważną kwestią w zachowaniu dobrego zdrowia w każdym wieku, a zwłaszcza w przypadku osób starszych. Aktywny senior jest szczęśliwy, jego samoocena wzrasta i dzięki temu samopoczucie się poprawia. Samodzielność odgrywa ważną rolę i wpływa na sprawność intelektualną oraz fizyczną. Warto aktywizować osoby starsze, angażować je w wykonywanie drobnych domowych obowiązków np. sprzątania, czy gotowania, by czuli się jak najdłużej potrzebni.

Aktywność fizyczna i psychiczna seniorów

Czytanie, krzyżówki, sudoku, zagadki to przykłady treningu mózgu dla seniora. Takie aktywności mają ogromny wpływ na pozostanie osoby starszej w sprawności intelektualnej, a także zapobiegają lub opóźnianiają pojawienie się symptomów demencji. Sport to dobre rozwiązanie dla każdego. Odpowiednie dobranie ćwiczeń dla seniorów korzystnie wpłynie na stan ich zdrowia. Niektóre czynności można wykonywać  w domu, a inne na zewnątrz. Ponadto dużą zaletą jest posiadanie ogrodu. Aktywny senior może uprawiać kwiaty, a tym samym przebywać na świeżym powietrzu, poprawiać kondycję i przyjemnie spędzać czas.  W przypadku braku ogrodu, warto rozpocząć uprawę roślin doniczkowych, np. ziół.  Ponadto osoby starsze mogą zainteresować się rękodziełem, np. szydełkowaniem, robieniem na drutach, haftowaniem lub szyciem. Dzięki temu mogą doskonale się zrelaksować, wyciszyć, a także ćwiczyć sprawność dłoni.

Aktywność seniora, jako klucz do zdrowia

Zmiany, zachodzące w organizmie człowieka, w związku z procesami starzenia, nie omijają żadnego z układów jego ciała. Osoby starsze często zapadają na choroby krążenia, schorzenia układu ruchu lub doświadczają bólów stawów i kręgosłupa. Takie dolegliwości ograniczają ich mobilność i możliwość beztroskiego życia. Aktywni seniorzy są w stanie dłużej pozostawać w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej, cieszyć się z codziennych czynności, a także każdego ranka budzić się z pozytywną energią. Aktywizacja osób starszych, ćwiczenia i gimnastyka usprawniająca równowagę, jest w stanie skutecznie zapobiegać upadkom. Seniorzy powinni przynajmniej trzy dni w tygodniu wykonywać podstawowe czynności, służące poprawie zachowania balansu, a zajęcia wzmacniające mięśnie zaleca się wykonywać co najmniej dwa razy w tygodniu.

Ostatnie wpisy

facebook